Sydbank Fondens lærlingelegat

PRESSEMEDDELELSE – 27.06.2024

N. Kjær Bilcentret vinder Ford President’s Award for imponerende 12. gang

For 12. gang har N. Kjær Bilcentret i Svendborg vundet Fords prestigefyldte ”President’s Award”. Prisen uddeles til den forhandler, som i løbet af året har gjort sig særligt bemærket med exceptionelle kundeoplevelser baseret på kundernes egne svar. Prisen anerkender, at man til fulde efterlever Fords filosofi om at “behandle vores kunder som familie”.

Det er importøren Ford Danmark, der uddeler prisen hvert år til fire Ford-forhandlere ud af 70. I år blev den sammen med flotte ord overrakt af Ford Danmarks administrerende direktør, Frank Skjærbæk. Det foregik til et internt arrangement om Fords spændende fremtid, hvor alle landets Ford forhandlere var samlet.

– Stemningen var helt i top, og da vores navn blev råbt op, kom det som en stor men dejlig overraskelse for os, fortæller administrerende direktør hos N. Kjær Bilcentret, Hans-Christian Kjær. Vi vidste godt, at vi lå med i toppen, men vi blev alligevel overrasket, da vi hørte vores navn, lyder det.

– Det er helt fantastisk, og vi er alle sammen pavestolte, men samtidig også meget ydmyge. Det er jo kunderne alene, der udnævner vinderen ved at tilkendegive graden af deres tilfredshed med forhandleren og værkstedet. Vi har ingen indflydelse på undersøgelsen, supplerer Rikke Kjær, som er marketingansvarlig hos N. Kjær Bilcentret, og fortsætter.

– Ford Danmark sender et spørgeskema til alle kunder, hvor de kan tilkendegive deres tilfredshed, hvad enten kunden har været i kontakt med salgsafdelingen eller værkstedet. Disse spørgeskemaer returneres til os. Ford Danmarks rolle i denne sammenhæng er at sammentælle og beregne besvarelserne, så det er virkelig kundernes dom. Derfor er det også en pris vi er meget stolte af. Det er en stor bedrift i sig selv at yde den bedste kundeservice et enkelt år. Men at vi har formået at gøre det 12 gange er helt exceptionelt.

Hemmeligheden bag prisen

– Prisen er først og fremmest et kæmpe skulderklap til alle vores kollegaer og en super flot anerkendelse af det store stykke arbejde, de har gjort. De er de sande helte i hele denne historie. De går altid et ekstra skridt for kunden, og alle forsøger at gøre noget ekstra i forhold til, hvad kunden forventer. “Kunden først” har altid været vores grundlæggende filosofi. Sådan var det også, da min far og farfar drev N. Kjær Bilcentret, siger Hans-Christian.

– Vi ønsker at behandle vores kunder, som er de familie, og vi sætter virkelig en kæmpe ære i at sikre, at kunden får den bedste oplevelse. Det gælder både, når der skal leveres en ny bil i salgsafdelingen eller når kunden er på værkstedet. Det er vigtigt for en forretning af vores type at fastholde kundernes loyalitet, og det kan vi kun, når kunderne er tilfredse, lyder det fra Hans-Christian.

Galleri